dissabte, de març 15, 2008

Els ametllers florits

Perdoneu que no us parli d'hoquei però és que diu l'avi Tomàs que els ametllers ja estan florits, i els pètals de les flors cauen per terra i aviat podrem menjar aquelles ametlles petites, com una boleta verda, que d'aquí uns mesos seran ametlles grans, fosques i amb closca.
Perdoneu que no us parli d'hoquei però és que tinc moltes ganes d'anar al mas i veure el Xarel·lo, que és un gos molt pelut, i perseguir-lo pel pati i ruxar-lo, si es despista, amb la mànega groga. I tinc ganes de donar de menjar les tres gallines de la senyora Rosa i mirar si han post un ou, o dos o mitja dotzena. I he de revisar les rodes de la bici, perquè després de tant de temps potser s´han desinflat, i he de demanar a l'avi que posi 3 en 1 a la cadena. I tinc moltes ganes de dormir al meu llit de l'habitació del costat de la cuina, tapar-me fins el nas i sentir l'àvia com fregeix els bunyols o com obre l'aixeta.
Perdoneu que no us parli d'hoquei però estic nerviós perquè dissabte marxarem cap el mas, i ens quedarem sols amb els avis, i podrem anar a dormir tard, i jugarem al set i mig amb fesols secs, i baixarem a la plaça a comprar el pa i potser ens compraran un ou kinder, i pararem la taula sense posar estovalles, i ens dutxarem cada dos dies, i faré un forat a terra fins trobar un cuc fastigós, l'agafaré amb un pal i espantaré l'Amèlia.
Perdoneu que no us parli d'hoquei però he de preparar la maleta i posar-hi les bambes més velles, la gorra de Piratas del Caribe i el pijama que no té botons. I quan arribi allà buscaré la meva pilota de cuir, un tirachines que em vaig fer amb una branca i els prismàtics per espiar els ocells. I aniré amb l'avi a buscar llenya al magatzem i em deixarà pujar al tractor encara que no engegui.
Perdoneu que no parli d'hoquei però em sembla que els avis m'estan esperant, i m'esperen també el Xarel·lo i la Fosca, i els veins que vénen a vegades després de sopar i juguem a amagar-nos pel pati, i les gallines de la senyora Rosa, i el forner, i el llençols del meu llit del costat de la cuina, i la meva bici, i el tractor que no engega, … i els ametllers florits que, poc a poc, van perdent els pètals, i el terra es torna blanc, tot blanc, com si hagués nevat uns dies abans de començar la primavera.

I de la quinzena jornada del Torneig Social no recordo cap resultat. Tinc el cap en un altre lloc. Perdoneu-me.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Espero que t'ho passis molt bé al mas dels avis. Jo també m'en vaig a casa dels meus avis! Fins la tornada! Espero llegir aviat els teus relats... m'encanten!